|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖZET: Bu
çalışmada, kırsal yığma yapıların, elastik şeritlerle ard-germe yöntemiyle
güçlendirilmesi ve bu kapsamda gerçekleştirilen 1:10 ölçekli sarsma tablası
deneylerinin sonuçları tanıtılmış ve tartışılmıştır. Çalışmanın amacı,
çeşitli konfigürasyonlarda uygulanmış elastik şeritlerle uygulanan
ard-germe yönteminin etkisi ve geçerliliğini araştırmaktır. Gerçek ölçekli
(1:1) uygulamada elastik şerit olarak kullanılmış otomobil lastiğinin
kullanılması amaçlanmıştır. Otomobil lastiklerinin ücretsiz olarak temin
edilebilmesi nedeniyle, düşük gelirli konut sahipleri tarafından
uygulanabileceği düşünülmektedir. Önerilen güçlendirme yönteminin
geçerliliği basitleştirilmiş bir sarsma tablasında 1:10 ölçekli maket yığma
yapıların, artan ivmeler altında test edilmesi ile araştırılmıştır. Deney
sonuçlarında, yatay şeritlerle yapılan güçlendirmenin dayanımı %70, düşey
şeritlerle yapılan güçlendirmenin %40, ve hem yatay hem de düşey şeritlerle
yapılan güçlendirmenin %110 artırdığı tespit edilmiştir. Elde edilen test
sonuçları ODTU, yapı mekaniği laboratuarında gerçekleştirilen 1:1 ölçekli
deneyler için incelenecek parametrelerin tespitinde ön hazırlık
niteliğindedir.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SARSMA TABLASI
ÖZELLİKLERİ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sarsma tablası,
yatayda bir yönde hareket edebilen bir platform ve buna hareketi veren
basit bir elektrik motorundan oluşmaktadır. Motordaki dönme hareketi,
platforma yatay hareket olarak iletilmektedir. Motorun miline bağlı olarak
dönen diske eksenden kaçık olarak sabitlenen bir kol, platforma
bağlanmaktadır. Kolun disk üzerinde bağlandığı yerin değiştirilmesi ile
platformun strok boyu değiştirilebilmektedir.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1/10 ÖLÇEKLİ
MODELİN BOYUTLARI
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|